Bismillahirrahmanirrahim.

Minggu lepas memang satu minggu yang penuh dengan emosi dan drama. Drama yang kalau orang indon tengok cerita aku ni, confirm aku boleh menang anugerah drama terbaik. Serious,tension gila weh. T.T  Dengan tests yang berderet minggu tu, dengan orang-orang sekeliling yang hari-hari nak berdrama dengan aku, dengan aku yang sedaya upaya menjaga hati semua orang dan tak ada seorang pun yang care nak jaga hati aku (pathetic gila kannn), dengan air mata yang tahu nak melimpah-limpah yang kalau kassim selamat tengok aku menangis masa tu dia pun boleh speechless dan sampailah ke satu tahap, aku lost. Diam dan tak tahu nak cakap apa. Dah tak mampu nak react apa-apa. Macam like terima je semua benda. Maki,keji,kutuk,puji, tu semua makanan aku lah sepanjang minggu lepas. Sigh. -.-

eh,exaggerate je. ok,memang lah teruk. tapi taklah sampai teruk kena maki, kutuk bagai. Tapi adalah sikit. Sikit. Yang memang sikit. Tapi tak tahu nak explain macam mana.

But anyway, i made it to the week after so, okay lah kot. kot.

1 benda yang aku betul-betul belajar daripada semua yang berlaku tu is that, macam mana susah dan teruknya cerita hidup kita, kita kena sentiasa percaya that everything happens for a reason. Kena redha dan terima dengan hati yang penuh ikhlas dan terbuka. And Alhamdulillah, dengan kepercayaan dan rasa redha aku terhadap semua ni, aku dah boleh nak terima semua ni.

Dan sekarang, nak pusing balik pun macam tak relevan je. For now, teruskan je lah. And of course, percaya ada hikmah disebalik semua ni. Semoga Allah swt bantu aku pada setiap ketika. Semoga Allah swt tetapkan iman aku. Semoga Allah swt beri aku kekuatan dan ketabahan hati. Semoga Allah swt melimpahkan aku dengan kasih sayang-Nya pada setiap nafas aku. Semoga Allah jaga hati aku supaya setiap langkah aku hanyalah kerana Allah swt. Dan semoga Allah swt redha dengan hambanya yang lemah ni. Aamiinn. :')

Masih terkejut beruk. Tolonglah, lain kali tak payahhhh nak surprise sangat okay.

Till then.

Assalamualaikum w.b.t.
(tak jawab dosa. kalau jawab sayang. teehee. pisssss. ^^v)



0 siren berbunyik:

Post a Comment